Кроки до Нової української школи
«Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка насичує дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати» , - так висловилася міністр освіти Лілія Гриневич.
І ми спостерігаємо, що реформа в дії. Минулий 2018-2019 навчальний рік перші класи вже вчилися за новим Державним стандартом, мали змогу побачити переваги навчання по-новому, коли змінився підхід до викладання навчальних предметів та система самої роботи.
Впродовж цього навчального року в нашому Диканському районі також відбувалося навчання двох груп учителів, що незабаром працюватимуть в Новій українській школі. Педагоги успішно пройшли курс для вчителів початкових класів на освітній онлайн-платформі EdEra та закріпили свої теоретичні знання на очних сесіях навчання, які було організовано на базі опорного закладу «Диканський НВК ім. М.В.Гоголя «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад». Із групами вчителів працювали тренери Чумаченко Алла Олександрівна та Кабцан Світлана Анатоліївна.
Нещодавно учителі другої групи навчання отримали сертифікати про проходження очних сесій, якими засвідчують, що є готовими до роботи в Новій українській школі.
А працювати по-новому неодмінно треба, адже перед якісним впровадженням реформи постають неабиякі виклики. Учителям необхідно буде здійснювати в своїй діяльності компетентнісний підхід до викладу матеріалу, а співпрацю з учнями та їх батьками будувати на засадах педагогіки партнерства та дитиноцентризму.
Учителі під час навчання освоїли нові елементи роботи з дітьми, такі як ранкові зустрічі, технологія портфоліо, лепбук, методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок», розглядали особливості контрольно-оцінювальної діяльності. Педагоги обговорювали елементи освітнього середовища, яке б належало дітям і було б для них комфортним; знайомилися із особливостями роботи в класі з інклюзивною формою навчання.
Збагнули зміни у підході до викладання предметів. Адже в рамках нового Державного стандарту початкової освіти надано перевагу інтегрованому навчанню, де декілька предметів поєднано в один, і їх засвоєння має змогу сформувати в дитини цілісне бачення картини предмету, що вивчається. Знайомилися вчителі із тематичним плануванням, так як в Новій українській школі кожен тиждень має свою тему, і кожен день також підпорядкований даній тижневій темі. Під час навчання вчителі початкових класів також збагатили свій досвід чималою кількістю стратегій критичного мислення, яке нині є вкрай необхідним елементом становлення свідомого молодшого школяра. А ще на тренінгах панувала доброзичлива атмосфера, вчителі мали змогу обмінятися свої досвідом, думками, припущеннями, працювали на позитиві в парах, групах, кожен комфортно почувався серед однодумців.
Отже, отримавши арсенал методик, ідей, технологій, вчителі початкових класів із впевненістю можуть сказати, що вони готові до плідної і активної роботи в Новій українській школі, адже, за дієвими змінами щасливе майбутнє і дітей, і дорослих.
Тренер НУШ, учитель початкових класів Великобудищанської ЗОШ І-ІІІ ст. Чумаченко А.О.